KEZDŐOLDAL KÖZÖSSÉGI OLDAL EGYESÜLETI OLDAL ARCHIVUM KERESÉS KAPCSOLAT

Videók
DDR múzeum
Telekocsi

Tóth Isvánné albumába új kép került feltöltésre
Ica

Három év az NDK-ban (Riport Nagy F. Lászlóval)
Három év az NDK-ban Jól éltek a szocializmus idején államközi szerződés alapján német földön dolgozó magyar fiatalok, de a politika tiltott terület...
Tovább>>

Meghívó az NDK-s Magyarok Közhasznú Egyesülete elnökségi ülésére
Meghívó
az NDK-s Magyarok Közhasznú Egyesülete elnökségi ülésére, melynek
Időpontja: 2018. 09. 11. hétfő 17 óra. Amennyiben az elnökség nem te...

Tovább>>

Horgász Kirándulás Kiskunlacházán
Egyesületi programtervezetünk szerint augusztusban horgász kirándulás, horgászverseny volt meghirdetve, amit augusztus 17-18-19-én tervezetnek megfele...

Beszámolók

Beszámoló a szolnoki filmklubról
Bobák János [bovill] - 2018-03-08 21:24:19

Egyesületi programtervezetünk szerint a márciusi Filmklubot Szolnokra terveztük. Ugyanúgy, mint tavaly a dunaújvárosi látogatásunkat egybekötöttük egy kis városnézéssel, közös ebéddel.

Az előkészületekben szolnoki társaink sokat segítettek, ötleteikkel színesebbé tudtuk tenni a szombati napot.
Sajnos a MÁV nem jeleskedett ezen a napon. Volt, aki Vácról nem tudott elindulni időben, mert hamar kiderült, hogy javításra szorul az a vonat, ami csak a város határáig tudott elérni és csak késéssel tudtak másodszorra elindulni. Volt, aki Dunakeszin várakozott a vonatra, mire beértek a Nyugatiba, csak egy későbbi vonatra tudtak felszállni, mint a társaik. Telefonon tartottuk velük a kapcsolatot, ki hol jár, de sajnos hamar kiderült, hogy Zuglóban szintén várakoznak a tovább haladásra. Egyesek kitartottak és csak az ebéd után érkeztek meg Szolnokra.

Akinek szerencséje volt, az időben megérkezett a szolnoki pályaudvarra, ahol szinte méterenként irányítottak a találkozó helyre szolnoki társaink. Volter Józsi az aluljáróban kis egyesületi zászlót lobogtatva jelezte melyik irányba menjünk tovább, Nándori Lászlóné Zsumi a váróteremben fogadott minket. Délelőtt a váróteremben még velünk voltak Igriczi Endréék, de feleségének, Zsuzsinak epegörcsei voltak és siettek vissza Debrecenbe. Azóta jött a hír, hogy megműtötték és ezúton is kívánunk neki mihamarabbi felépülést.

Akik bevállalták a gyalogos városnézést, azokat Zsumi és Volter Józsi kalauzolta Szolnok utcáin, közben meséltek a városról, a középiskolákról, a város nevezetességeiről. Akik a buszos városnézést választották, ők Durni Zsuzsival érkeztek a polgármesteri hivatalhoz, ahol Vörös Miklós a Szolnoki Polgármesteri Hivatal Kabinet igazgatója fogadott minket. Igazgató úr mesélt a városról, terveikről és az aznap a városban zajló eseményről az 1849-es szolnoki csata felelevenítéséről és örült annak, hogy köreinkben üdvözölhette a fiatal generáció egyik tagját, Püspök Ili unokáját is.
Megköszöntük, hogy fogadtak minket a városháza dísztermében, ahol annak idején az NDK-ba tartó csoportokat eligazították. Szolnoki társaink szerettek volna velünk visszamenni erre a helyre, együtt emlékezni a kiutazásukra.
Elmondtuk igazgató úrnak eddigi eredményeinket, a nagy találkozók fontosságát, megemlítettük az emlékfa ültetéseket, amikor meglátogatjuk a városokat, ahol dolgoztunk, a Németországban élő társaink összetartását, hogy milyen szépen őrzik magyarságukat, büszkén mondtuk el azt is, hogy a Neustadt in Sachsenben élő magyarok segítségével állították fel a Kossuth emlékművet Drezdában, melyet az áprilisi nosztalgiautunk során készülünk megkoszorúzni.

Megköszöntük a polgármesteri hivatal nemzetközi kapcsolatok referensének, Magyar Anikónak, hogy segítségünkre volt abban, hogy összejöjjön ez a látogatás.
A polgármesteri hivatalból távozva, a Szolnoki Szigligeti színház előtt elhaladva a Kis Tisza étterembe mentünk. Útközben találkoztunk a délutáni csata résztvevőivel, a büszkén masírozó „1848-as katonákkal.”
A Kis Tisza étteremben igen finom volt az ebéd, megköszöntük Papp Magdinak, hogy ajánlotta nekünk ezt a helyet, ahol 40-en ebédeltünk együtt.
Az ebéd után meglátogattuk a Söráriumot, ahol egy agilis fiatalember vezetett végig minket a kis múzeumon, a sörfőzés történetével ismerkedhettünk meg és a sörfőző üstökhöz is közel mehettünk.
Innen igyekeztünk a folyópartra, ahol már a lovas huszárok lovagoltak, elkezdődött a csata bemutatója.
A filmklubunk 16.00 órára meghirdetett programján sok új arccal találkoztunk, többen kérték felvételüket az egyesületbe, olyan személy is, aki csak érdeklődik az NDK-s múlt iránt.
Legnagyobb meglepetésünkre, a szolnoki csapat pálinkával, zsíros kenyérrel, pogácsával, finom süteménnyel vendégelte meg az összegyűlt társaságot.

Bobák Jani által összeállított filmösszeállításokból megismerhették az egybegyűltek egyesületünk munkáját, együtt emlékezhettünk a régebbi találkozókra, emlékfa ültetésekre.

Jó volt látni, hogy a szolnokiak, akik korábban nem is ismerték egymást, hiszen nem egy helyen dolgoztak, milyen egyetértésben és izgalommal fogadtak minket.
Köszönjük Nándori Lászlóné Zsumi, Papp Magdi, Durni Zsuzsi, Magyar János, Volter József és felesége Hajnalka, Hudácskó József és felesége Erzsike, Bárány Imre, Bobák János és Edina segítségét.
Ígérjük, hogy majd ismét visszalátogatunk Szolnokra, hiszen a híres gulyás fesztiválon egyszer részt kell vennünk nekünk is!

NDK-s Magyarok Közhasznú Egyesülete

NDK-smagyarok.eu
Magyarok Hennigsdorfban
Dolgoztál az NDK-ban?
Magyar Egyesület Berlin e.V.
Németországi Magyarok
BICÓ és Bibolya oldala

LÁTOGATÓK AZ OLDALON
Oldalainkat 7 vendég és
2 tag böngészi

Lovaszlaszlo, kawamaria,

Részletes online tagok listája

KI VAN A CHATEN?
Jelenleg 1 tag van a Chat-en.
Belépek a CHAT-re

LEGÚJABB TAGJAINK

Menich Béláné [menkata]

Bíró Zoltán [Zolcsi]

Stopp , Jörg [Jogi ]

Barna Peter [barna]

Penzes Gabor [Hanseat]

STATISZTIKA
  NDK-s Magyarok Egyesülete Webdesign: RÉVÉSZ COMPUTER és BDS Honlapkészítés: RÉVÉSZ COMPUTER